Allereerst is het belangrijk dat jouw toestel (zoals laptop, gsm, tablet) de allerlaatste software en stuurprogramma updates bevatten en tevens correct is ingesteld:

Netwerk instellingen:

  • TCP/IP: automatisch IP adres verkrijgen
  • DNS: automatisch DNS adres verkrijgen

Het gebruik van USB Wi-Fi adapters/dongles is niet ondersteund daar dit type adapters vaak geen goede wifi ontvangst biedt

SMARTEYEHOTSPOT

Via dit publieke netwerk dien je in te loggen met een login en wachtwoord via een speciaal daarvoor geschikte website: de hotspot inlogpagina. Dit kan via de vaste netwerkverbinding zonder router en/of het onbeveiligde open Wi-Fi SMARTEYEHOTSPOT

Niet alle gebouwen zijn uitgerust met een bekabelde verbinding en/of een draadloos netwerk dus alles eerst goed nakijken is aangeraden.

Bekabeling
Je dient gebruik te maken van een UTP netwerkkabel (8 draadjes)
Deze netwerkkabel is NIET inbegrepen en dien je zelf mee te brengen (verkrijgbaar in Hyper Carrefour, Mediamarkt, computer speciaalzaak)

Aanmelden/afmelden op internet

Zowel voor de vaste als onbeveiligde draadloze verbinding dien je in te loggen via de hotspot webpagina.

  • Open je browser (Internet Explorer, Chrome, Safari, Firefox, …)
  • Surf naar http://hotspot.smarteye.be
    à De hotspot vermeldt de stnlocatie van het abonnement
    à Indien je nog niet bent aangemeld verschijnt de “inlogpagina” waar je kan inloggen of jezelf registreren
    à Indien je reeds aangemeld was kan je nu afmelden
    zonder manueel afmelden blijf je nog tot 12u aangemeld na het afsluiten van je toestel

 

SmartEyeWiFree

Dit beveiligde publieke draadloze netwerk voorziet in automatische verbinding met Internet waarbij je slechts 1 maal je login gegevens moet invullen.

  • Je toestel dient voorzien te zijn van alle laatste software updates inclusief vernieuwde stuurprogramma’s.
  • Je dient minstens over 1 resterende sessie te beschikken per aangemeld toestel, dit netwerk gebruikt namelijk tot 2 sessies per toestel
    Indien niet, is het mogelijk dat je internetsessie regelmatig onderbroken wordt en/of je tevens aan een lagere internetsnelheid verder surft!

Niet alle apparaten ondersteunen dit netwerk en je dient reeds over een geldig login en wachtwoord te beschikken.

Manuele wifi instellingen

  • SSID: SmartEyeWiFree
  • Beveiligingstype: WPA2-Enterprise
  • Versleutelingstype: AES
  • EAP type: EAP (PEAP)
  • Server Certificaat vertrouwen: AddTrust External Root

Indien je plots geen verbinding meer kan maken, controleer dan in het abonnement dashboard of je nog resterend internet volume en/of sessies beschikbaar hebt!

Surfen op andere locaties: roaming

Roaming is surfen op een andere locatie dan die waar je abonnement toepassing op heeft.

Het gebruik van roaming is toegelaten maar je zal daarbij surfen aan sterk verlaagde snelheid ten opzichte van thuis en tevens is het mogelijk dat je internetsessie regelmatig onderbroken wordt door een te zwak Wi-Fi signaal!
Er wordt geen enkele ondersteuning geboden op het gebruik van roaming

Bij gebruik van roaming zal je na het inloggen hier ook over geïnformeerd worden: http://www.smarteye.be/index.php/roaming

Indien je deze melding te zien krijgt, en je bent op je eigen locatie, controleer dan zeker of je wel correct verbonden bent met de vaste netwerkaansluiting of Wi-Fi van je eigen locatie om te genieten van een stabiel en snel Internet.